Snehuletur 2014

Fredag morgen mødtes det danske hold (bestående af; Mette, Ejnar, Ida, Mads og Johan) i lufthavnen kl. 07:50! Vi tog så med flyet til Oslo hvor vi mødtes hjemme hos Karen Johanne (Gruppeleder for 1. Nordstrand). Der fik vi en bid mad samt vores snehuleudstyr bestående af ski, stave, støvler, fodposer og spade.
Kl. 15:00 mødtes vi så med resten af 1. Nordstrand og deres venskabsgruppe Manglerud på Oslo st. Derfra tog vi med tog til Geilo, hvor vi blev hentet af minibusser og kørt til Haugastøl. Derfra stod vi på langrendsski hvor hele det danske hold blev maks udfordret på deres ski evner.

Vi ankom så (200 meter senere) til en dejlig varm hytte hvor der ventede varm mad i form af burgere og saftevand.

Næste formiddag drog vi så afsted på langrendsski til hulestedet. Det skal lige siges at langrend ikke er noget man mestrer på få timer!
Efter ca. 2 kilometer kom vi frem, og så var det bare om at få gravet nogle snehuler.
Da vi så havde gravet i 5-6 timer, kunne vi endelig sætte os til rette i vores varme snehuler (udgangspunktet er taget fra vejret uden for hulen). Aftensmaden stod på pulvermad a la Norge med kartoffelmos og pølser.
Næste morgen fik vi lov til at sove helt til kl. 10:00, hvilket er MEGET usædvanligt i Filip Gruppe. Vi fik så lidt morgenmad indenbords hvorefter vi skulle ødelægge vores fantastiske huler.
Derefter gik turen så tilbage til hytten hvor den stod på vafler, pølser og varm drikke. Men turen i sig selv var ikke helt uden problemer. Vi alle faldt op til flere gange men der skulle meget mere til at stoppe os.
Efter en pause ved hytten kørte vi det sidste stykke på langrendsski til Haugastøl st. hvor vi skulle have toget fra.
Turen i sig selv var en oplevelse der helt sikkert sidder i vores krop lang tid endnu, og måske. Hvis muligheden byder sig igen kunne nogle af os godt overveje at tage med.  10003706_377439899062146_1989931724_o IMG_8974IMG_8968IMG_9009