Nyt fra Stavanger

Lidt fra Stavanger

Så blev lejrpladsen færdig. Lørdag og søndag gik med det.
Mandag havde vi fri, så dagen startede med en badetur i fjorden. Det var dejlig forfriskende og så blev ungerne da ‘vasket’. Efter badeturen fik tøserne vasket hår i baljer på lejrpladsen.
Efter frokost gik vi en tur ned til et storcenter, hvor de kunne shoppe løs og fylde deres slik depoter op igen!
Før aftensmaden skulle de sidste ting, til vores gruppebidrag på onsdag, ordnes. Så blev der syet angry-birds puder med sand indeni og der blev pioneret en stor slangebøsse. Efter maden var der fritid inden de blev smidt i seng.

Tirsdag skulle vi tidlig op og til Prædikestolen! Vi spiste morgenmad og afsted til bussen, der kørte præcis kl 9. 1 1/2 times kørsel senere var vi fremme og bestigningen kunne påbegynde.
De havde delt sig i hold, så alle gik med nogle i samme tempo. 330 meters højde forskel og 3,8! Dette var hvad vi skulle gennemgå inden vi kom til toppen af Prædikestolen! Det var hårdt for alle, men frem kom vi. Det var en utrolig smuk udsigt og den var også her vi spiste frokost. Så gik turen 3,8 km ned igen. Også dette var hårdt, men i bunden ventede der en bus og lang tur hjem hvor fødderne kunne slappe af.
Vi havde lidt uheld undervejs, Mette faldt og slog sin læbe og hage og Sofie faldt og forstuvet sit håndled. Begge tog det i stiv arm og gennemførte alligevel. Vi var nogle stolte ledere.

Om aftenerne hygger og leger vi med vores norske venskabs gruppe. Der er blevet lavet nye venner på kryds af grupperne blandt spejdere og ledere.