Blogarkiv

80 km gennem Sverige…

Seniorspejderne ville gerne have cykler med på årets sommerlejr, for at kunne tage på cykelhold, aftentur til Gudhjem, osv.

Derfor besluttede vi at cykle til sommerlejren. I praksis betød det en togtur fra Københavns Lufthavn til Hyllie station i Sverige. Derfra kørte vi sydpå og fulgte kysten rundt til Ystad.

Posted in Gruppen, Senior

På tur til Thyborøn

Det skulle egentlig have været tirsdag, men af alle de grunde vi har skrevet om tidligere på ugen, endte tur-dagen altså med at være lejrens sidste dag. Det har primært været vejret vi har navigeret efter, i forhold til programmet. Og det var vi også nødt til idag –

Tags:

Gourmetdag – lidt af en mundfuld

Det er blevet torsdag! Man kan godt vænne sig til at det IKKE regner. Vejret viser sig fra noget der – efter Vesterhavs forhold – formodentlig er tæt på den bedste side.

Vi startede dagen med morgen mad 8:30 – efter aftale,

Tags:

Idrætsdag – så skal der brændes kalorier

Ingrid og Maja stod for idrætsdagen, og udover de fysiske udfordringer, havde de valgt at inkludere dagens mad i sit tema. De var derfor ude af poserne 7:15 for at forberede morgenmad, med forskellige protein pandekager og tilhørende topping, havregrød med kanelsukker og æbler,

Krea-dag!

Slå din indre Jørgen Clevin løs, kunne overskriften have været, hvis det handlede om folk på min alder der skulle være kreative. Nu var det imidlertid seniorerne, og der var EN som havde hørt navnet Jørgen Clevin!

Louise og Isabella havde ansvaret,

Idrætsdag konverteret til pyjamasdag

Det er vanskeligt at planlægge efter dårligt vej, hjemmefra. Og virkelig dårligt vejr var en forudsætning for en vellykket pyjamasdag, med aktiviteter som ligge-længe-i-teltet-og-lytte-til-regnen-inden-morgenmad, musikquiz, film maraton, spille-center, osv. Men man må virkelig sige at alle forudsætninger var tilstede imorges for en pyjamasdag:

Af flere omgange,

Stranddag…eller en halv

Hver dag af sommerlejren har et tema, og nogle forskellige har planlagte. Dagens tema har været STRANDDAG – planlagt af Victoria og Pauline, men inden de fik styrepinden, var vi igennem morgengymnastik og morgenbadning, inden morgenmad. Ja, det vil sige, vi skippede morgenbadningen, da jeg var en tur på stranden tidligt,

Tags:

Regnen ramte, men aftenen blev fin…

Vi ankom til Harboøre lidt i fire, stadig i fint vejr. Efter lidt diskussion om hvorvidt vi skulle handle sammen og gå til sommerhuset eller gå direkte til sommerhuset, få teltene op og så gå ind og handle. Vi valgte det sidste, og det viste sig at være det gode valg.

Tags:

Mens vi venter på toget..

Så nåede vi Lemvig, hvor VLTJ fortsat kører. Det er dog ikke toget i baggrunden der skal transportere os til Harboøre.

Der var flere AHA oplevelser på turen fra Struer til Lemvig. F. eks. at der lugter af lort enkelte steder –

Så er vi på vej…

Vi er netop ankommet til Struer, efter en fredelig togtur. Vi sad i to vogne, den ene var stillezoner, hvilket på første halvdel var til irritation og i anden halvdel var fredelig afslapning.

Nu venter vi på bussen der skal tage os til Lemvig,

Hanegal og bombetrussel

Vi ankom ganske sent til den sidste campingplads – en tidligere husmand der havde omdannet sin store baghave til en lille campingplads med plads til 10-15 vogne. Ganske hyggeligt i landlige omgivelser, selvom vi var lidt bekymrede efterhånden som Gerda (vores hårdt prøvede GPS) ledte os ud på smallere og smallere veje.

Berlin del 2

I dag gik turen igen mod Berlin.
Det må have været en særligt god dag for vores GPS Gerda. Fortræffeligt nok, fandt hun nemlig en rute til os, som faktisk førte os hen til den destination, vi havde bedt om!
Det første vi havde tænkt os at besøge,

Berlin del 1

Berlin hurtigst muligt for at opleve endnu en europæisk hovedstad på vores hæsblæsende tur.

Vi var derfor tidligt ude af poserne, spiste morgen mad og klappede teltet sammen og kom på landevejen. Heldigvis var der virkelig god vej, de 350 km vi skulle køre for at nå Berlin,

Tags:

Transportdag – Krakow -> Wroclaw

Idag brugte vi mest tid på, at køre fra Kraków til Wroclaw. Det betød at der ikke skete så meget idag. Men da vi nåede frem til campingpladsen, gik vi en lille tur op i byen Swidnica, som var en hyggelig lille by.

/Christian

Ledernote: Dagens vigtige begivenhed var at handle ind i et GIGA supermarked,

Krakow By

Hej
Hvad så, det er os de fantastiske spejdere igen, i dag der lavede vi mange ting. Først stod vi tidligt op, og det var alle ikke lige glad for. Også tog vi hen til det spændende kongelige wawel slot, hvor vi så skatte og våben,

Auschwitz

Vi stod relativt tidligt op for at kunne komme til Auschwitz i god tid. Så spiste vi morgenmad, pakkede vores ting og tog afsted mod koncentrationslejren.

I bilen spillede vi både lidt Uno og nogle fik taget sig en lille lur. Men selvfølgelig kan alting ikke gå som forventet.

Ankomst Warszawa

Så blev det endelig tid til Smølfernes sommerlejr – Polen 2018. Valget af Polen blev foretaget af seniorerne selv, bl.a. på baggrund af et stort ønske om at komme til Auschwitz.
4 seniorer og én leder tog fra Københavns Lufthavn søndag formiddag. Vel ankommet til Chopin Lufthavn i Warszawa,

Tags:

En noget ophængt seniorspejder!

Så blev den nye seniorenhed skudt i gang. Yasmin, Nadia, Line, Sofie, Carl F, Magnus, Christian og Mette er vokset ud af troppen og dermed vokset ind i en spritny seniorenhed som havde første møde idag.

Der var afbud fra Yasmin og Mette vil kun lejlighedsvist deltage –

Køkkenhåndværkerne er taget hjem

Johan, Mads og jeg var med på lejren fra starten lørdag og til igår omkring aftensmad. Vi var indskrevet til at hjælpe lederne med lejretablering – Mads i Troppen og Johan og jeg i Flokken.

I løbet af lørdagen, fik vi stjerneteltet og samlingsteltet på plads og sammen med ulvene byggede vi flokkens køkkenbord.

Posted in Flokken, Gruppen, Troppen

Gruppeweekend 2015 – Harry Potter

Årets gruppeweekend er netop afsluttet – 80 deltagere, troldmandskurser og kollegiedyster, festmiddag med grøn, lyserød og gul kartoffelsalat….. En masse glade spejdere, søskende og forældre har tilbragt weekenden i Birkehytten, og oplevet Harry Potter, Hermione, Ron og mange af professorerne igennem nogle sjove og spændende aktiviteter.